14 februari, eerste dag! - Reisverslag uit Tiberias, Israel van ermelonaarisrael2014 - WaarBenJij.nu 14 februari, eerste dag! - Reisverslag uit Tiberias, Israel van ermelonaarisrael2014 - WaarBenJij.nu

14 februari, eerste dag!

Door: Marja van Engelenhoven

14 Februari 2014 | Israel, Tiberias

Een eerste bericht van ons vanuit een heerlijk warm Israel!
Vanmorgen verzamelden wij ons rond 5 uur bij het station in Ermelo. Niemand had zich verslapen, al een hele prestatie voor 43 personen!

Tegen half 7 arriveerden we bij Schiphol. We werden allemaal geinterviewd voordat we de koffers konden afgeven. Omdat het een El Al vlucht met bestemming Israel betreft neemt men veel voorzorgsmaateregelen.
We stonden dus een tijdje in de rij te wachten en maakten ondertussen een luchtig praatje met mensen van de marechaussee die tot de tanden bewapend waren..
Het inchecken verliep vlekkeloos behalve Hans, die had tot 2 keer toe hommel(es)..... Hij had evenveel tijd nodig als de andere 42 bij elkaar:)
Maar uiteindelijk zaten we met z'n allen in het vliegtuig en na een voorspoedige vlucht arriveerden we op de Ben Goerion luchthaven van Tel Aviv. Een hele ervaring om dan onderweg de vertrouwde Bijbelse plaatsnamen te horen en zien!! Echt een bijzondere ervaring om hier te zijn.

Eerst werd er geld gepind: shekels, waarna we met de bus naar onze kibboets werden gebracht. We hebben een fijne reisleidster die onderweg veel informatie gaf.
Onze accomodatie is ruim en het eten smaakte prima!
Erna verzamelden we ons in een ruimte waar Michael een dagsluiting hield over Ps 133. We zijn hier vlakbij de Hermon en dan spreekt zo'n Psalm je nog meer aan.
Vervolgens werd het programa voor morgen met ons doorgenomen. Het weer lijkt morgen niet zo goed: er wordt regen verwacht maar gezien het feit dat men hier snakt naar regen nemen we dit voor lief. We zijn tenslotte wel wat gewend nietwaar!
En na nog wat gedronken te hebben is de eerste dag voorbij!

• 15 Februari 2014 - 09:32

Tineke Duifhuizen:

Allemaal een heel fijne tijd gewenst!
    Hartelijke groeten van Leo en Tineke Duifhuizen

• 15 Februari 2014 - 09:52

Els Klaassen:

geniet maar van dit mooie land gr. Els

• 15 Februari 2014 - 12:51

Geertje Tijman:

Allen genieten van al dit interessants.Speciale groet aan Evelien Overeem

• 15 Februari 2014 - 18:52

Familie J.W. Jonker:

Dag allemaal
    We wensen jullie een heel fijne en leerzame tijd toe.
    Hartelijke groeten aan iedereen.
    Ada, Jan Willem en Lysanne Jonker

• 15 Februari 2014 - 21:24

Marian De Jeu:

Fijn dat jullie goed zijn aangekomen en een hele goede tijd daar gewenst met elkaar!

groet,

Dirk-Jan en Marian de Jeu

• 15 Februari 2014 - 21:24

Wilma Baldé:

Dag allen, geniet van alles wat jullie mogen ondernemen en fijn dat we mogen meegenieten op afstand.
    hart. groet, Wilma

• 15 Februari 2014 - 21:50

Geke Jonkman:

Fijn dat jullie goed zijn aan gekomen,en geniet van alles.Maar fijn dat wij op afstand mogen mee reizen voor ieder een hartelijke groet,Joop en Geke Jonkman

• 15 Februari 2014 - 23:32

Sonja &Gerard:

Goedenavond Allen,

Fijn dat jullie een goede reis hebben gehad,
    een hele fijne tijd gewenst met elkaar,

Lieve Groeten Sonja & Gerard

• 16 Februari 2014 - 12:08

Mary Meijer:

Dag broeders en zusters

Wij wensen jullie een gezegende tijd toe, in onze gedachten zijn wij bij jullie

groeten van ons
    Jan en Mary

• 17 Februari 2014 - 09:47

Drees En Gijsje Brons:

geweldig om van jullie te horen! geniet ervan en iedereen een hartelijke groet.
    Drees en Gijsje Brons

• 17 Februari 2014 - 17:19

Elise Bijkerk:

Leuk om te lezen.
    Kan je de groeten aan mijn moeder doen? (Elly Bijkerk).
    Ik hoop dat ze het naar haar zin heeft.
    groet elise