excursie Gamla Nature Reserve - Reisverslag uit Tiberias, Israel van ermelonaarisrael2014 - WaarBenJij.nu excursie Gamla Nature Reserve - Reisverslag uit Tiberias, Israel van ermelonaarisrael2014 - WaarBenJij.nu

excursie Gamla Nature Reserve

Door: Willem Elsinga

15 Februari 2014 | Israel, Tiberias

Sjalom Sjabbath namens Peter van Nieuwenhuijzen, Lex Groenewold, Marjan en Johan Hooiveld en Gerdien en Willem Elsinga, de groep die vandaag koos voor een bezoek aan het Gamla Nature Reserve, een natuurgebied ten oosten van het meer van Gallilea op de Golan Hoogte.
We hebben in dit gebied vandaag mooi weer getroffen, maar ook prachtige natuur en ruïnes van ruim 2000 jaar geleden. Het gebied is goed beschreven door Josephus Flavius en ook de inname van de vesting door de Romeinen. We hebben enkele foto's bijgevoegd van een oude synagoge, een ritueel bad en iets wat op een oude wc-pot lijkt (vermoedelijke een maalsteen).
Qua natuur was het fantastisch! Vogels die we gezien hebben zijn vale gieren, 'long legged buzzards' kuifleeuwerik, gewone- en roodborsttapuit, de purperband honingzuiger (ze vogel wordt gebruikt voor het bestuiven van amandelbomen), geelgors, blauwe rotslijster, torenvalk, patrijzen en de bonte kraai.
We hebben ook het een en ander aan fauna gezien, zoals een vos die er met een zak afval vandoor ging, de Syrische klipdas, we hoorden jakhalzen huilen en we hoorden een paddensoort kwaken (maar die kon zelfs Lex niet vinden).
Het was een prachtige tocht en tussen de bedrijven door heeft de parkwachter ons nog Hebreeuws leren tellen.

• 16 Februari 2014 - 12:17

Gerda Eggermont:

Dag allemaal, leuk om jullie te volgen, we wensen jullie een fijne zondag , en een fantastische tijd in israel

• 16 Februari 2014 - 19:47

Ellen Venema:

Een hele fijne tijd daar in Israel. Geniet ervan.

• 16 Februari 2014 - 20:40

Jan Willem Jonker:

Dag jongelui.
    Goed te lezen en te zien dat jullie zo genieten van de prachtige natuur.
    Hebben jullie ook nog vis (vissers) en paddenstoelen gezien?

• 17 Februari 2014 - 09:59

Adrie En Arie Versluis. :

We hebben jullie verslagen t/m zondag gelezen. Heel leuk en mooi.
    Jullie hebben al heel wat gezien!! Fijne tijd verder en behouden thuiskomst.