verslag lunch met Marion Kunstenaar, Yad Elie - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van ermelonaarisrael2014 - WaarBenJij.nu verslag lunch met Marion Kunstenaar, Yad Elie - Reisverslag uit Jeruzalem, Israel van ermelonaarisrael2014 - WaarBenJij.nu

verslag lunch met Marion Kunstenaar, Yad Elie

Door: Karin de Boer

18 Februari 2014 | Israel, Jeruzalem

We hebben met een klein groepje van de week een lunch gehad met Marion Kunstenaar, oprichtster van de stichting Yad Elie.
Ze is een Joodse vrouw die jaren in Nederland heeft gewoond en inmiddels alweer jaren in Israël woont. Een bijzondere vrouw.
Ze vertelde haar levensverhaal. Wanneer ze vertelt over de tweede wereldoorlog en haar grootouders, merken we dat ze dit eigenlijk niet kan vertellen.

Vanwege de armoede die ook in Israël aanwezig is, is Marion begonnen met een voedselprogramma op scholen om kinderen eten te geven. Dit gebeurde eerst bij Joodse scholen maar dit is uitgebreid op Arabische scholen. Zij wil liefde laten zien van Joden voor Arabieren. Er worden haar vragen gesteld over de situatie van Israël. Wij zien in het nieuws deze mooie werken niet. Na de lunch wensen we elkaar Gods zegen toe en bedanken wij haar voor deze ontmoeting!

• 23 Augustus 2016 - 18:52

Deborah :

ik ben op zoek naar het IBAN nummer om een schenking te doen aan Yad Elie.
    kunt u mij helpen?
    vriendelijke groet,
    deborah

• 23 Augustus 2016 - 18:52

Deborah :

ik ben op zoek naar het IBAN nummer om een schenking te doen aan Yad Elie.
    kunt u mij helpen?
    vriendelijke groet,